همه چیز درباره چراغ های توکار

همه چیز درباره چراغ های توکار


چراغ سقفی توکار
چراغ سقفی المانی است که بیشترین کاربرد را در تامین روشنایی محیط های مختلف دارد و تنوع بالای طرح ها و مدل های آن شاید شما را در زمان خرید دچار سردرگمی نماید ولی اگر بدانید دقیقا دنبال چه مدلی و چه کاربردی از چراغ سقفی هستید می توانید انتخاب راحت تری داشته باشید. چراغ سقفی توکار یکی از انواع چراغ سقفی است که امروزه کاربرد بسیار گسترده ای پیدا کرده او در محیط های مختلفی به عنوان المان اصلی تامین روشنایی به کار می رود. این مدل از چراغ ها در طرح ها و مدل های مختلفی تولید می شوند و نصب آنها به صورت توکار می باشد یعنی نیاز به برشی مشخص دارند تا درون آن قرار داده شوند پس اندازه برش یک المان مهم در انتخاب و خرید چراغ سقفی توکار است.
 
چراغ سقفی توکار یکی از پر استفاده ترین انواع سقفی است که به عضوی مهم در طراحی دکوراسیون داخلی منازل، اداره ها، ساختمان های تجاری، نمایشگاه ها، سالن ها و غیره تبدیل شده است و تنوع بالای آن به شما این امکان را می دهد تا به راحتی بتوانید بسته به نیازتان یکی از این مدل ها را انتخاب نمایید. در ادامه به معرفی مختصری از انواع چراغ سقفی توکار می پردازیم.
 
چراغ سقفی توکار SMD و سقفی توکار COB
چراغ سقفی توکار LED
انواع چراغ های ال ای دی نسل جدیدی از روشنایی ها هستند که دامنه کاربرد بسیار وسیعی دارند و در هر محیطی قابل استفاده می باشند و می توانند ضمن تامین روشنایی محیط به یکی از المان های دکوراتیو فضا تبدیل گردند و زیبایی محیط شما را دو چندان کنند. چراغ سقفی توکار ال ای دی نیز در دسته همین محصولات قرار دارد که می تواند به صورت نواری، پنلی، ریسه ای و غیره مورد استفاده قرار می گیرد و جلوه خاصی به سقف منزل شما بدهد.
 
چراغ سقفی ال ای دی توکار می تواند انواع پنل های ال ای دی، پنل های SMD و انواع نور مخفی را شامل شود در واقع کاربرد این چراغ ها در سقف عملکرد و زیبایی را در کنار هم برای شما فراهم می آورد. انواع چراغ سقفی توکار می تواند جایگزین چراغ های قدیمی شما شود و یا در محیط هایی که امکان استفاده از انواع آویز و لوستر روی سقف وجود ندارد به کار روند. به طور مثال زمانی که سقف شما کوتاه است برای رعایت ارتفاع سقف با المان های محیط بهتر است از آویزهای بلند استفاده نشود و در این حالت چراغ های سقفی توکار گزینه های مناسبی هستند.
 
نصب چراغ سقفی توکار
یکی دیگر از مواقعی که می توان از انواع چراغ سقفی توکار استفاده کرد زمانی است که شما نیاز به یک نورپردازی کلی برای سقف منزل یا محل کار خود دارید در حالی که لوسترها نورپردازی تاکیدی برای یک محدوده ایجاد می کنند. با استفاده از انواع چراغ سقفی توکار می تواند نورپردازی مدرنی را در محیط انجام داد. چراغ های سقفی LED می توانند در انواع SMD و COB نیز تولید شوند.
 
چراغ سقفی توکار SMD
انواع چراغ سقفی توکار با نام چراغ پنلی توکار نیز شناخته می شود که در دسته محصولات روشنایی جدید هستند و نوری با کیفیت بالا در محیط منتشر می سازند. تکنولوژی SMD در چراغ سقفی به این معنی است که تعدادی ال ای دی یا دیود نوری روی یک برد قرار گرفته اند و با روشن شدن به صورت یک صفحه نورانی دیده می شوند و می توانند پخش نور یکنواختی داشته باشند. چراغ SMD توکار در ابعاد، توان ها و طرح های مختلفی تولید می شود که از اندازه های کوچک این محصول می توان دور تا دور سقف ها به عنوان نور کمکی و دکوراتیو استفاده کرد و از اندازه های بزرگتر می توان برای تامین روشنایی اصلی در محیط های مختلف استفاده کرد.
 
چراغ سقفی SMD توکار
چراغ سقفی توکار SMD در برندهای مختلفی همانند شیله، داتیس، بروکس، EDC ،FEC، نمانور، نوران و غیره تولید می شود که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند و می توانند در محیط های مختلف برای تامین روشنایی مورد استفاده قرار گیرند. این چراغ ها همانطور که از نامشان مشخص است به صورت توکار داخل سقف نصب می شوند و قبل از نصب نیاز به ایجاد حفره یا برشی دارند که چراغ داخل آن قرار داده شود. نور این مدل از روشنایی ها به صورت پخش و بدون خیرگی است و مصرف انرژی پایین تری نسبت به چراغ های قدیمی یا لامپ های رشته ای قدیمی دارد.
 
چراغ سقفی توکار COB
این مدل از چراغ های سقفی با تکنولوژی COB یا Chip On Board ساخته شده اند به این معنا که چیپ های ال ای دی به صورت فشرده روی پایه ای فلزی روی بورد قرار دارند و در صورت روشن شدن به صورت یک هسته نورانی دیده می شوند. این مدل از چراغ های سقفی چون از چیپ های فشرده ساخته شده اند شدت نور بالاتری دارند و ضمن صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی راندمان بالاتری دارند. از چراغ COB توکار می توان در جاهایی که نیاز به نور پرتابی داریم استفاده کرد و یا اگر نیاز دارید که نور را به صورت مستقیم روی جسم مورد نظرتان بتابانید استفاده از این چراغ ها توصیه می شود.
 
چراغ سقفی توکار COB
چراغ سقفی توکار COB را می توان در ویترین مغازه ها، فروشگاه ها، گالری ها، موزه ها و غیره استفاده کرد تا نور به صورت متمرکز روی جسم مورد نظر شما تابیده شود. چراغ COB توکار شدت نور بالایی دارد ولی نگاه کردن مستقیم به نور آن می تواند سبب ایجاد خیرگی شود.
 
مدل های مختلف چراغ های سقفی توکار را می توانید با مراجعه به سومارکت مشاهده کرده و نسبت به خرید چراغ سقفی توکار در مدل های ال ای دی، SMD و COB و یا اطلاع از قیمت چراغ توکار سقفی LED، COB یا SMD اقدام نمایید.
 

تعمیرات انواع چراغ
طراحی و اجرا