کاربرد و مزایای چراغ های مولتی ترک

کاربرد و مزایای چراغ های مولتی ترک


با پیشرفت تکنولوژی در عرصه نورپردازی،محصولات جدیدی در این حوزه به وجود امده اند.یکی از جیدترین و زیبا ترین آن ها چراغ های مولتی ترک است.چراغ های مولتی ترک از ریل ها و منابع نوری با شکل های مختلف تشکیل شده است . این ریل ها و منابع نوری با استفاده از تکنولوژی مگنت به هم متصل می شود و این ویژگی باعث می شود تا شما هر جا که بخواهید بتوانید چراغ ها و سیستم های نورپردازی را در آن جا قرار دهید. در این مقاله قصد داریم توضیحاتی درباره کاربرد و مزایای چراغ مولتی ترک خدمتتان ارائه دهیم.
 
چراغ مولتی ترک چیست؟
سیستم های مولتی ترک از چراغ ها و ریل های مغناطیسی تشکیل شده اند که شما می توانید چیدمان نورپردازی را با استفاده از تکنولوزی مگنت که در این سیستم مولتی ترک استفاده شده را جابجا کنید. چراغ های مولتی ترک برای روشنایی و نورپردازی محیط یک راه حل بسیار انعطاف پذیر است. سهولت تغییر مکان لامپ ها در چراغ مولتی ترک بدون نیاز به دیوار کاذب و با امکان چندین چراغ در یک مسیر برخی از ویژگی های عالی و منحصر به فرد چراغ های مولتی ترک است. ولتاژ استفاده شده در سیستم های مولتی ترک معمولا 48 ولت است و این باعث می شود شما به راحتی سیستم های نورپردازی را با دست جابجا کنید. چراغ هایی که در سیستم مولتی ترک مورد استفاده قرار می گیرد شکل های مختلفی دارد و شما میتوانید با توجه به نیازی که دارید آن را انتخاب کنید.
 
یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد آن قابلیت تنظیم زاویه است که شما می توانید زاویه تابش منابع نوری را عوض کنید.
با زاویه دادن نور به دیوار یا شی میتواند نور برجسته ای را برای برجسته کردن ویژگی خاصی از معماری یا طراحی اتاق را ارائه داد .
 
مزایای استفاده از چراغ مولتی ترک
چراغ مولتی ترک این قابلیت را دارند که در هر کجای محیط نصب شوند و شما می توانید آن ها را به صورت پیوسته از روی سقف به دیوار نورپردازی کنید.
با تغییر دکوراسیون و نیاز محیط، نورپردازی می تواند متناسب با نیاز های شما تنظیم شود. شما در یک سبک خاص قفل نشده اید و اگر می خواهید ظاهر اتاق را تغییر دهید نیازی به بازسازی نیست.
وقتی میز یا کاناپه ای را حرکت می دهید و به نور نیاز دارید تا آن را دنبال کنید، می توانید با تغییر زاویه نور یا جابجایی منابع نوری، نور مورد نظر را تامین کنید.
ریل های مغناطیسی قابلیت به اجرا در آوردن به صورت توکار را دارند و این کار باعث می شود تا به صورت مخفی و ناپیدا باشند.
تعداد وسایل روشنایی را می توان آزادانه افزایش یا کاهش داد. محدودیتی در تعداد لامپ ها و چراغ های نصب شده در ریل وجود ندارد. اگر شدت نور کافی نبود فقط کافی است که چراغ های مغناطیسی را روی ریل افزایش دهید. اگر شدت نور بسیار زیاد است از چراغ های LED کمتری استفاده کنید
در سیستم مولتی ترک، منابع نوری می توانند آزادانه حرکت کنند و زاویه را آزادانه تنظیم کنید بسیاری از چراغ ها از جمله نورافکن مغناطیسی و غیره که میزان آزادی طراحی نور را افزایش می دهند قابلیت تنظیم زاویه دارند.
 
چراغ های مولتی ترک در کجا مورد استفاده قرار می گیرد؟
چراغ های مولتی ترک می توان برای نورپردازی راهرو ها و یا یک دفتر تجاری مورد استفاده قرار بگیرد. مزایای استفاده از چراغ های مولتی ترک در دفاتر تجاری این است که شما می توانید هر جا یی نور نیاز دارید، با استفاده از سیستم مولتی ترک منابع نوری را جابجا کنید. همچنین در نمایشگاه های هنری زیبا و عکس های خانوادگی می توان برای برجسته کردن قطعه های هنری مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین در خانه ها برای برجسته کردن تابلو ها نظیر تابلو فرش، عکس خانوادگی و غیره از سیستم مولتی ترک استفاده کرد.
 
 
مولتی ترک از چه چیز‌هایی ساخته شده‌ اند؟
این سیستم از چراغ‌ ها و ریل‌ های مغناطیسی تشکیل می‌ شوند.
 
امکان جابه جایی منابع نور در سیستم مولتی ترک وجود دارد؟
بله؛ زیرا ولتاژ استفاده شده در این سیستم 48 ولت می‌ باشد. به همین دلیل به راحتی می‌ توانید منابع نور را با دست جابه جا کنید.
 
چراغ‌ های سیستم مولتی ترک به چه شکلی هستند؟
چراغ های سیستم مولتی ترک در شکل‌ ها و اندازه‌ های مختلفی تولید و ارائه می‌ شوند.
 
آیا امکان تنظیم زاویه تابش منابع نوری در سیستم مولتی ترک وجود دارد؟
بله؛ یکی مهم‌ ترین ویژگی‌ های این سیستم امکان تنظیم زاویه تابش منابع نوری می‌ باشد.
 
در چه مکان‌ هایی می‌ توان از سیستم مولتی ترک برای نورپردازی استفاده کرد؟
این سیستم انعطاف‌ پذیری بالایی دارد، به همین دلیل از آنها می‌ توانید در هر جا و مکانی استفاده کنید.

تعمیرات انواع چراغ
طراحی و اجرا