راهنمای چراغ های استخر خرید و اجرا

راهنمای چراغ های استخر خرید و اجرا


راهنمای چراغ های استخر

آیا علاقه مندید استخر حیاط خلوت خود را ایمن تر کنید؟ آیا عاشق غواصی گاه به گاه قبل از سحر یا شنا کردن در اواخر شب هستید؟ آیا به دنبال راهی آسان برای ارتقاء میهمانی های استخر خود به سطح بعدی بوده اید؟

اگر به هر یک از این سؤالات پاسخ «بله» داده اید، به نظر می رسد که در بازار نورپردازی استخر هستید.

دقیقا نمیدونم چی میخوای؟ جای نگرانی نیست. در این صفحه، ما شما را از طریق برخی از تصمیمات و ملاحظات کلیدی راهنمایی می کنیم – و همچنین به بررسی برخی از محبوب ترین گزینه های روشنایی استخرهای شنا که امروزه در دسترس هستند، خواهیم پرداخت.

استخر شب با نورپردازی

ملاحظات و تصمیمات کلیدی

خبر خوب این است که وقتی صحبت از چراغ های استخر می شود، گزینه های بسیار خوبی برای انتخاب وجود دارد. البته، این بدان معناست که تشخیص اینکه کدام چراغ استخر برای شما بهتر کار می کند، دشوار است. آیا می خواهید یک نمایش نور چند رنگ داشته باشید یا ترجیح می دهید از نور سفید کلاسیک استفاده کنید؟ آیا به دنبال نورپردازی "هوشمند" با تکنولوژی بالا هستید یا ترجیح می دهید همه چیز را ساده نگه دارید؟

در اینجا چند نکته وجود دارد که هنگام شروع جستجوی خود برای چراغ های استخر عالی باید در نظر بگیرید:

رنگ (یا نه)

اگر ایمنی و دید اولویت اصلی شما باشد، نور سفید یک انتخاب عالی است. همچنین اگر به دنبال راهی ساده برای نمایش طراحی استخر خود هستید، ساده و کلاسیک است. اگر چیزی را ترجیح می‌دهید که «عامل عجب» بیشتری داشته باشد، چراغ‌های استخری که تغییر رنگ می‌دهند ممکن است راه حلی باشد. شما می توانید نور استخر را در هر رنگی از رنگین کمان، با "نمایش های نور" سرگرم کننده و از پیش برنامه ریزی شده پیدا کنید.

نورپردازی رنگارنگ استخر

پایان استخر

باور کنید یا نه، رنگ پوشش استخر شما بر ظاهر چراغ های استخر شما تأثیر می گذارد. سطوح داخلی با رنگ روشن تا متوسط ​​نور را منعکس می کنند در حالی که سطوح تیره تر نور را جذب می کنند. بنابراین، اگر سطح داخلی با رنگ روشن تا متوسط ​​دارید، می توانید نورهای رنگی یا سفید را انتخاب کنید. اما اگر استخر شما از رنگ تیره تری استفاده می کند، بهترین انتخاب شما استفاده از نور سفید است. در غیر این صورت، در معرض خطر جذب نور رنگی و ایجاد یک جلوه تیره هستید.

اندازه استخر

شاید از خود بپرسید که به چند چراغ استخر نیاز دارم؟ تعداد چراغ های مورد نیاز شما بستگی به اندازه استخر شما دارد. استخرهای 15 x 30 فقط به یک نور نیاز دارند. استخرهای 20*40 به دو چراغ نیاز دارند. استخرهای 20 x 42 و بالاتر به سه یا بیشتر نور نیاز دارند.

فن آوری

چراغ‌های استخر امروزی با انواع ویژگی‌های سرگرم‌کننده و راحت، از یکپارچه‌سازی گوشی‌های هوشمند گرفته تا سوئیچ‌های دیمر و موارد دیگر در دسترس هستند. علاوه بر این، بسیاری از چراغ‌های ال‌ای‌دی رنگی استخر را می‌توان طوری برنامه‌ریزی کرد که «نمایش‌های نور» سرگرم‌کننده و رنگارنگی را به نمایش بگذارند که یک عنصر سرگرمی اضافی را به هر گردهمایی حیاط خلوت اضافه می‌کند.

علاوه بر چراغ‌های استخری که تغییر رنگ می‌دهند، می‌توانید از میان طیف گسترده‌ای از نوآوری‌های با تکنولوژی بالا نیز انتخاب کنید: چراغ‌های استخر با کنترل از راه دور و حتی نورپردازی «هوشمند» استخر وجود دارد که می‌توانید با یک برنامه تلفن یا از طریق اتوماسیون خانگی خود کار کنید. سیستم .

نورپردازی خنک استخر

هزینه و مصرف انرژی

اگر به دنبال یک انتخاب "سبز" هستید، نمی توانید با چراغ های LED کم مصرف یا چراغ های استخری با انرژی خورشیدی اشتباه کنید. اگر به دنبال پایین ترین قیمت خرید هستید، روشنایی هالوژن راه حلی است (اگرچه هزینه روشنایی هالوژن در طول زمان کمی بیشتر خواهد بود).

Inground در مقابل بالای زمین

نیازها و گزینه های روشنایی شما تا حد زیادی به این بستگی دارد که استخر شنای زیرزمینی یا بالای زمینی دارید :

  • اگر به چراغ‌های استخر روی زمین نیاز دارید، چندین گزینه از جمله کیت‌های نور مغناطیسی، کیت‌های دیواری و کیت‌هایی دارید که به شما امکان می‌دهد چراغ‌ها را از طریق خط برگشت تهویه شده استخر خود نصب کنید.
  • اگر استخر شما زیرزمینی است، احتمالاً به دنبال گزینه های داخلی و دیواری خواهید بود. اگر استخر داخل زمین شما دارای ویژگی هایی مانند پله ها، طاقچه ها یا قفسه های برنزه کننده است، ممکن است بخواهید علاوه بر نورپردازی اصلی استخر، نورپردازی ویژه طراحی شده را نیز اضافه کنید.

چه نوع چراغ های استخر موجود است؟

سه نوع اصلی از چراغ های استخر برای انتخاب وجود دارد و هر گزینه مزایای منحصر به فرد خود را دارد:

چراغ های ال ای دی استخر

اگر به دنبال ترکیبی بی نظیر از بهره وری انرژی و طول عمر هستید، نمی توانید با نورپردازی LED اشتباه کنید. هزینه روشنایی LED کمی بیشتر از سایر انواع روشنایی استخر است - اما لامپ ها سال ها دوام می آورند و در هزینه های طولانی مدت بهره برداری صرفه جویی خواهید کرد. و اگر می‌خواهید یک تنظیم روشنایی استخر با مقداری پیتزا اضافی داشته باشید، ناامید نخواهید شد: وقتی برای خرید LED خرید می‌کنید، طیف گسترده‌ای از چراغ‌های استخری با تغییر رنگ پیدا می‌کنید، و بسیاری از تنظیمات با نورهای از پیش برنامه‌ریزی‌شده ارائه می‌شوند. برای مهمانی های استخر عالی هستند. اگر می‌خواهید کارها را ساده‌تر (و ارزان‌تر) نگه دارید، می‌توانید چراغ‌های LED با باتری یا حتی چراغ‌های LED شناور را پیدا کنید.

یک نکته را که باید قبل از استفاده از نور LED در نظر بگیرید: LED ها به اندازه چراغ های هالوژن روشن نیستند. اگر استخر شما بسیار بزرگ است یا اگر نور زیادی می خواهید، ممکن است نیاز به خرید LED های بیشتری داشته باشید تا به ظاهر نورپردازی مورد نظر خود برسید.

چراغ های ال ای دی استخر

یک انتخاب روشن و کارآمد

چراغ‌های ال‌ای‌دی استخر به صورت دست‌پایین، پرطرفدارترین نوع نور استخر ما هستند. اکثر صاحبان استخر به نور LED امتیاز بالایی برای ترکیب نور روشن و کارایی بالا می دهند (واقعیت جالب: چراغ های LED استخر حدود 80 درصد کارآمدتر از سایر انواع روشنایی استخر هستند).

به دنبال چند توصیه هستید؟ در اینجا چند مورد از گزینه های نور LED مورد علاقه ما آمده است:

چراغ های هالوژن استخر

اگر به دنبال درخشان ترین رنگ برای استخر خود هستید، چراغ های هالوژنی استخر ممکن است همان چیزی باشد که نیاز دارید. چراغ‌های استخر شنای هالوژن از چراغ‌های ال‌ای‌دی روشن‌تر هستند و همچنین هزینه‌های اولیه کمتری نسبت به ال‌ای‌دی دارند، که اگر نور زیادی را با قیمت مناسب برای کیف پول می‌خواهید، خبر خوبی است.

قبل از اینکه LED ها شروع به کار کنند، هالوژن بهترین انتخاب برای نورپردازی استخر و منظره بود. آنها نسبت به یک لامپ معمولی داخلی کارآمدتر هستند و از نظر روشنایی هنوز شکست دادن آنها دشوار است.

با این اوصاف، چند دلیل خوب وجود دارد که روشنایی هالوژن در چند سال گذشته جایگاه خود را از دست داده است - به ویژه در مقایسه با LED هایی که عمر طولانی تری دارند و از نظر انرژی کارآمدتر هستند. علاوه بر این، برخی از صاحبان استخر خاطرنشان کرده‌اند که چراغ‌های هالوژن معمولاً داغ می‌شوند، که می‌تواند برای شناگران غیرمنتظره غافلگیرکننده باشد.

به دنبال چند گزینه خوب برای روشنایی هالوژن هستید؟ در اینجا برخی از انتخاب های برتر ما آمده است:

چراغ های هالوژنی استخر

چراغ های استخر فیبر نوری

چراغ های استخر فیبر نوری یک راه حل آسان برای یکی از رایج ترین سردردهای مرتبط با چراغ های استخر ارائه می دهد: تعویض لامپ (ها). این به این دلیل است که منبع تغذیه و حتی لامپ ها خارج از آب - و دور از استخر شنا در یک جعبه برق خشک قرار دارند. نور از جعبه برق خشک به استخر شما از طریق یک کابل باریک و منعطف که از الیاف ریز تشکیل شده است (کابل به یک اتصالات در دیواره استخر متصل می شود، جایی که نور ظاهر می شود). در نتیجه، زمانی که نیاز دارید مثلاً یک لامپ معیوب را عوض کنید یا هر کار دیگری که مربوط به تعمیر و نگهداری است انجام دهید، به سادگی باز کردن یک جعبه است – بدون نگرانی در مورد مخلوط کردن برق و آب.

اگرچه فاصله بین منبع برق و استخر باعث تعمیر و نگهداری ایمن و آسان می شود، اما یک نقطه ضعف مشخص دارد: نور با رسیدن به استخر ضعیف می شود، به این معنی که چراغ های استخر با فیبر نوری کم نورتر و کمتر می شوند. قدرتمند از LED یا هالوژن لامپ ها نیز عمر نسبتا کوتاهی دارند. و با توجه به اینکه آنها می توانند به همان اندازه گران (و در برخی موارد گرانتر) از هر دو نوع روشنایی باشند، می توانید به دنبال هزینه های اضافی باشید.

نکته مثبت، بسیاری از دارندگان استخر از انعطاف‌پذیری کابل فیبر نوری قدردانی می‌کنند: می‌توانید آن‌ها را در اطراف محیط استخر خود اجرا کنید یا آن‌ها را به طور کامل زیر آب ببرید. همچنین می‌توان آن‌ها را طوری برنامه‌ریزی کرد که با تقلید از ستاره‌هایی که به آرامی چشمک می‌زنند یا رقصیدن نقاط نورانی، نمایش‌های نوری واقعا خیره‌کننده را اجرا کنند.

به چند ایده نیاز دارید؟ در اینجا بهترین توصیه های ما برای چراغ های استخر با فیبر نوری وجود دارد:

نورپردازی استخر فیبر نوری

چراغ های استخر خورشیدی

چراغ های خورشیدی شناور یک راه سرگرم کننده و آسان برای اضافه کردن رنگ های بازیگوش به مهمانی بعدی استخر شما هستند. برخلاف همتایان LED و هالوژن خود، چراغ‌های استخر خورشیدی برای روشن کردن کل استخر شما قرار ندارند – اما اگر فقط به دنبال چیزی اضافی هستید، آنها یک گزینه عالی هستند.

از آنجایی که انرژی آنها توسط خورشید تامین می شود، چراغ های خورشیدی مصرف انرژی شما را افزایش نمی دهند یا باعث بالا رفتن قبض برق شما نمی شوند. آنها با قیمت های بسیار متنوعی در دسترس هستند، و می توانید آنها را در رنگ ها و شکل های سرگرم کننده، از کره های شناور رنگین کمان گرفته تا گل های نیلوفر آبی عجیب و غریب تا دیسک های شیک و مدرن با تغییر رنگ پیدا کنید. و اگر تعجب می کنید، چراغ های خورشیدی شناور در شب کار می کنند (بیشتر، اما نه همه، مدل ها دارای باتری های قابل شارژ هستند).

احتمالاً ناگفته نماند که اگر به دنبال راه حل دائمی و روشنایی کل استخر هستید، چراغ های خورشیدی شناور بهترین انتخاب نیستند. اما زمانی که مثلاً با چراغ‌های ال‌ای‌دی یا هالوژن موجود در استخر جفت می‌شوند، سرگرمی ارزان‌قیمت و رنگارنگی را به استخر شما اضافه می‌کنند.

چراغ های خورشیدی استخر

برندهای پیشنهادی

سوالات متداول چراغ های استخر

چگونه شروع به جمع آوری ایده های روشنایی استخر کنم؟

تقریباً در هر جایی می‌توانید الهام بگیرید: گالری ما از ایده‌های طراحی استخر و منظره ، و موارد دیگر. و فراموش نکنید که نمایشگاه استخر محلی خود را بررسی کنید ، جایی که می توانید نور استخر را شخصا مشاهده کنید. توصیه می کنیم یک تابلوی الهام بخش برای پیگیری ایده های نورپردازی مورد علاقه خود ایجاد کنید.

نور پس زمینه را اضافه کنید تا بهترین ویژگی های حیاط خود را به نمایش بگذارید

اگر به دنبال راهی برای افزایش جذابیت به دکوراسیون حیاط خلوت خود هستید، نورپردازی بیرون استخر را نیز اضافه کنید. به عنوان مثال، یک رشته چراغ در اطراف یک درخت یا اطراف یک باغ می تواند جذابیت بیشتری ایجاد کند. همچنین می توانید چراغ های طناب یا نورپردازی منظره را به باغ ها، مسیرها یا تخت گل اضافه کنید.

آیا لامپ های استخر خاص هستند؟ آیا می توانم از هر لامپ "معمولی" در استخر خود استفاده کنم؟

ما استفاده از لامپ های رشته ای "معمولی" را در استخر خود توصیه نمی کنیم. لامپ های استخر برای استفاده در زیر آب طراحی شده اند که در صورت نیاز به تعویض لامپ، آنها را به ایمن ترین و مطمئن ترین انتخاب تبدیل می کند. توصیه ما؟ برای اطلاعات در مورد خرید لامپ های جایگزین برای سیستم روشنایی استخر خود با خرده فروش استخر شنای محلی خود تماس بگیرید.

چگونه لامپ استخر را عوض کنیم؟

با دقت بسیار. کار برق - به ویژه کارهای الکتریکی که شامل آب است - یک تجارت جدی است. اگر احساس راحتی می کنید لامپ سوخته استخر را عوض کنید، باید دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید. گزینه ای دیگر؟ با یک متخصص تماس بگیرید تا کار را برای شما انجام دهد.

در استخر خود به چند چراغ نیاز دارم؟

این به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله اندازه استخر، عمق استخر، و دلایل شما برای نصب چراغ در وهله اول. متخصص استخر محلی شما می تواند با شما همکاری کند تا دقیقاً تعیین کند که به چه تعداد نور نیاز دارید تا رویای روشنایی استخر خود را به واقعیت تبدیل کنید.

تعمیرات انواع چراغ
طراحی و اجرا