نورپردازی استخر با چراغ های استخری و چراغ های ضدآب

نورپردازی استخر با چراغ های استخری و چراغ های ضدآب


استخر شنا، سربازان استخر

شنا یک فعالیت لذت بخش است اما بیشتر زمانی انجام می شود که خورشید هنوز طلوع می کند. با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید از آن در شب اجتناب کنید! برای برخی افراد، شنا در شب گزینه بهتری است زیرا ممکن است در طول روز وقت آزاد زیادی نداشته باشند. 

در حقیقت، اگر در شب شنا کنید، چند مزیت وجود دارد، مانند:

• از قرار گرفتن در معرض نور خورشید جلوگیری می کند

• خواب بهتر را ترویج می کند

• تمرین ایده آل پس از گذراندن یک روز طولانی

• راه خوبی برای کاهش استرس است

اگر به شنا به عنوان وسیله ای برای ورزش روی می آورید، این تمرین می تواند به سوزاندن کربوهیدرات هایی که ممکن است در طول روز خورده اید کمک کند! اگر قصد دارید از استخر خود در شب استفاده کنید، بدون توجه به دلیل، صرفاً درست است که روی نورپردازی با کیفیت سرمایه گذاری کنید.

صاحبان استخر باید نور کافی را در اطراف سازه و همچنین در آن فراهم کنند. اضافه کردن چراغ‌ها در این منطقه دارای چند مزیت متمایز است، مانند افزودن دید به محیط اطراف استخر، علاوه بر ایجاد فضایی لذت‌بخش. به علاوه، این روزها چندین انتخاب محبوب وجود دارد که بسیاری از صاحبان خانه آن را جذاب می‌دانند.

گزینه های برتر نورپردازی استخر چیست؟

انواع مختلفی از روشنایی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید که متناسب با نیاز استخر شما باشد. مالکان می توانند از بین چراغ های خورشیدی، LED و موارد دیگر انتخاب کنند. در اینجا محبوب ترین انتخاب هایی است که می توانید امروز پیدا کنید:

1. چراغ های رشته ای سنتی

این نوع روشنایی یا از یک لامپ رشته ای تشکیل شده است که در داخل دیواره استخر قرار می گیرد. یک کیف مهر و موم شده وجود دارد که از این چراغ ها محافظت می کند. نور لامپ رشته ای از بین همه گزینه ها کم هزینه ترین بوده و قدیمی ترین فناوری در صنعت استخر برای روشنایی استخر شما می باشد. 

صاحبان استخر این نوع روشنایی را انتخاب کردند زیرا ارزان بود و در یک زمان تنها گزینه بود. شما می توانید آنها را با لامپ های استانداردی مقایسه کنید که زمانی در بسیاری از خانه ها قبل از معرفی لامپ های فلورسنت فشرده (CFL) و لامپ های LED استفاده می شد.

برای تولید نور، یک رشته گرم می شود و باعث تابش آن می شود. به راحتی می توان نورهای رشته ای را از سایر نورها تشخیص داد زیرا نور دارای رنگ زرد است. درزگیر هم دارند که ضد آب است. نورپردازی سنتی اغلب در مراحل ساخت استخر نصب می شود. تلاش برای تعویض لامپ و مهر و موم یک چراغ قدیمی دشوار و گاهی خطرناک است. پس از پنج سال، بهتر است کل فیکسچر را جایگزین کنید در مقابل تلاش برای تعویض لامپ و آب بندی. عدم ایجاد یک مهر و موم خوب می تواند منجر به مشکلات برق و آب شود و آنها خیلی خوب مخلوط نمی شوند!    

2. چراغ های هالوژن

پیشرفت بعدی در فناوری روشنایی استخر به شکل لامپ هالوژن بود. اینها به عنوان یک ارتقاء از شکل سنتی روشنایی - لامپ های رشته ای - در نظر گرفته شدند. لامپ های هالوژن حدود 20 درصد انرژی کمتری نسبت به لامپ های رشته ای مصرف می کنند، برای روشنایی بهتر در سراسر استخر روشن تر هستند و طول عمر بیشتری دارند. با این حال، آنها همان نوع فناوری را دارند که در آن یک رشته گرم می شود و باعث ایجاد آن رنگ زرد می شود.

تفاوت مشخصی بین این دو وجود دارد که در آن لامپ های هالوژن دارای گاز هالوژن در داخل لامپ هستند. این به آنها اجازه می دهد تا در دمای بسیار بالا کار کنند، بنابراین در اطراف لامپ هالوژن بسیار مراقب باشید. آنها گرانتر از لامپ های رشته ای هستند اما کمی بیشتر عمر می کنند.

3. چراغ های ال ای دی استخر

وسایل LED مدرن این روزها به محبوب ترین گزینه برای نورپردازی استخر تبدیل شده اند. آنها گرانتر از لامپ های هالوژن و رشته ای هستند، اما ویژگی ها و مزایای بیشتری را ارائه می دهند. چراغ های LED روشن هستند و می توانند برای مدت زمان بسیار طولانی دوام بیاورند. در مقایسه با لامپ های رشته ای که فقط حدود 5000 ساعت طول می کشد، LED ها می توانند استخر شما را تا 25000 ساعت یا حتی بیشتر روشن کنند.

مزیت بزرگ دیگر این است که ال ای دی ها دوستدار محیط زیست هستند زیرا بسیار کارآمد هستند. LED نسبت به چراغ های رشته ای یا هالوژن انرژی کمتری را برای ایجاد خروجی نور یکسان یا بهتر مصرف می کند. 

LED به شما این امکان را می دهد که یک سیستم روشنایی را انتخاب کنید که در رنگ ها و روشنایی های مختلف وجود دارد. حتی می‌توان چراغ‌ها را طوری برنامه‌ریزی کرد که دارای ویژگی‌های بازتابی باشند، یا نمایشی متناسب با موسیقی یا تم شما به نمایش بگذارند، تطبیق پذیری و گزینه‌های آنها فوق‌العاده است.  

از نور ال ای دی می توان در استخر و در نورپردازی منظره استفاده کرد.  

4. چراغ های فیبر نوری

در مقایسه با LED ها، چراغ های فیبر نوری روشنایی شدیدی از خود نشان نمی دهند. اکثر صاحبان استخر مجبورند از چندین مورد از این نورها برای ایجاد جلوه در سراسر استخر استفاده کنند. آنها معمولاً توسط صاحبان خانه که می خواهند ظاهری پرستاره در کف استخر ایجاد کنند ترجیح داده می شوند و گاهی اوقات در اطراف لبه قرار می گیرند.

استفاده از فیبر نوری حتی در آب نیز ایمن است زیرا کابل ها به برق نیاز ندارند. در عوض، آنها به جعبه ای متصل می شوند که در آن نور از طریق رشته ها تولید می شود. نصب آسان است، به همین دلیل است که بسیاری از صاحبان آن را انتخاب می کنند.

با این حال این سیستم ها بسیار گران هستند و نگهداری یا جایگزینی آنها سخت است. به همین دلیل، اکثر سازندگان استخر از نورپردازی فیبر نوری دور شده اند.

5. چراغ های خورشیدی- برای منظره، نه خود استخر

این نوع روشنایی از یک باتری قابل شارژ استفاده می کند و به یک کلکتور خورشیدی متصل می شود که انرژی خورشیدی را جمع آوری می کند. در مقایسه با LED ها و سایر گزینه های نور، خورشیدی نور روشن تولید نمی کند. با این حال، آنها به طور مداوم در حال بهبود هستند، به همین دلیل تعجب آور نیست که آنها نور بهتری را در آینده ارائه دهند.

چراغ های خورشیدی نیز در رنگ ها و اندازه های مختلف موجود هستند. حتی می‌توانید گزینه‌هایی را با حسگر داخلی پیدا کنید که باعث می‌شود چراغ‌ها در شب به‌طور خودکار روشن شوند.

چراغ‌ها بخشی از محوطه‌سازی استخر هستند که می‌توانند به صورت هموار یا سطحی در زیر آب نصب شوند. LED ها اغلب روی سطح نصب می شوند زیرا نصب آن ها آسان است و می توانند کل استخر را روشن کنند. علاوه بر این، در صورتی که می‌خواهید چراغ‌های فعلی خود را ارتقا دهید، می‌توان آن‌ها را به روز کرد. چراغ های فلاش نصب شده در داخل دیوار استخر به صورت طاقچه نصب می شوند. با این حال، نصب آنها در مقاوم سازی هزینه بر است، زیرا معمولاً در حین ساخت نصب می شوند. اگر در حال انجام بازسازی استخر هستید، این زمان آن است که یکی از این وسایل را اضافه کنید، اگر استخر شما اکنون یکی ندارد. 

نکات نورپردازی استخر از سربازان استخر

قبل از اینکه بخواهید استخر خود را روشن کنید، در اینجا چند توصیه از دارک لایت آورده شده است :

• چراغ های منظره را دور از جایی که شما یا مهمانان معمولاً می نشینید، دور از محل نشستن قرار دهید. ال ای دی ها زیبا هستند اما می توانند نورهای بسیار روشن تولید کنند که می تواند به چشم شما آسیب برساند.

• برای برجسته کردن یک گیاه یا شی و همچنین در استخر، دو چراغ رو به روی هم نصب کنید. اگر فقط از یک نور استفاده کنید، سایه ای ایجاد می کند که به راحتی می تواند ایرادات پایین استخر را برجسته کند (به یاد داشته باشید که روکش استخر با ماله کشی شده است و هرگز کاملا صاف نخواهد بود). با این حال، اگر دو چراغ به سمت یکدیگر نشانه رفته باشند، می توانید به سرعت آن عیوب را پنهان کنید. جفت شدن می تواند سایه ها را از بین ببرد، بنابراین نتیجه یک کف صاف است.

• به یک ویژگی خاص تمرکز کنید. شما می توانید یک شبح ایجاد کنید که ویژگی های آبی استخر شما را برجسته کند. می تواند این فضای حیاط شما را زنده کند که می تواند همه آن را هیجان انگیز جلوه دهد.

• محیط اطراف را روشن کنید. آب استخر تنها جایی نیست که شما می توانید مقداری روشنایی نصب کنید. می‌توانید از چراغ‌های ولتاژ پایین استفاده کنید که در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کنند، اما همچنان به آرامی حیاط شما را روشن می‌کنند. این یک اثر فوری است که این فضای بیرونی را افزایش می دهد. به عنوان مثال، می توانید چراغ هایی اضافه کنید که در امتداد مسیرها یا حتی در کنار شاخه های درخت درخشندگی ایجاد می کنند. همه آنها می توانند به استخر و باغ منتهی شوند که واقعاً جلوه شگفت انگیزی می دهد.

• آن را ساده نگه دارید، آن را ایمن نگه دارید. هنگام اضافه کردن چراغ های فضای استخر به راحتی می توانید از خود دور شوید. با یک سیستم چشم انداز قابل گسترش شروع کنید و چند ویژگی کلیدی را روشن کنید. اگر دوست دارید و می خواهید می توانید آن را گسترش دهید. هرگز چراغ ها را در فاصله 6 فوتی لبه آب قرار ندهید و هرگز نورهای رشته ای را روی هیچ آب قرار ندهید.  

• تا حد امکان از ال ای دی ها استفاده کنید زیرا آنها درخشندگی درخشانی را ارائه می دهند که هیچ یک از جایگزین های ارزان تر نمی توانند ارائه دهند. 

• ایمن بمانید. همیشه اطمینان حاصل کنید که یک پیمانکار یا برقکار دارای مجوز استخر همه کارها را برای روشنایی استخر شما انجام می دهد. حوادث می توانند در هر زمان و هر مکان اتفاق بیفتند، از جمله محوطه استخر شما. اطمینان حاصل کنید که کابل‌ها و کابل‌های نورپردازی منظره، کسی را تحت تأثیر قرار نمی‌دهند. خطرات الکتریکی یک نگرانی جدی است. داشتن یک بازرسی ایمنی از یک پیمانکار یا برقکار مجاز استخر می تواند برخی از خطرات را از بین ببرد.

با دارک لایت تماس بگیرید ما می توانیم در نورپردازی یا نگهداری استخر شما کمک کنیم.

تعمیرات انواع چراغ
طراحی و اجرا